Reser.

Befinner mig på ett tåg in till stan. Det går inte speciellt fort, men det gör inte så mycket. Fram kommer man alltid. Förr eller senare. Till och med att jag kanske föredrar senare just idag. Sitter rätt så långt bak, framför mig hänger en klassisk cooling. Wow, han märker säkert att jag spanar in honom. Sneglar över min dator, försöker se fräck ut. Viktig. Men ändå hemlig. Ett glatt öga, kom igen snygging! Ge mig ett tillbaka då?



Nix. Inget, inte ens en liten liten blick. Coolingen tittar upptaget ut genom fönstret. Gillar sättet snubben hänger på, ni vet när man har ena foten mot väggen. Nonchalant, men klassiskt. Jeans och skinnpaj. Han vill säket se ut som James Dean. Som alla andra killar. Funkar bra. Jag gillar det, kom igen nu James! Ska vi hoppa på nästa tåg tillsammans? Skita i stan för en kväll. Åka tills rälsen tar slut. Vi hittar säkert en bra bar, kanske finns där en jukebox. Du kommer gilla mina låtval, jag vet det. För en gång skull James kommer jag vara snubben. Min skjorta är ballare än din.

Kom igen.


Nähä, inte det. Hej då James! Vi kanske ses på hemvägen, kanske inte. Men du fick din chans, min skjorta åker inte dit varje kväll. Tror bestämt att den åker hem redan klockan fyra. Min skjorta kommer ha en stereo på sin axel ikväll. Det blir inget av de sista mynten i jukeboxen denna torsdag. Snarare kasettband i bandaren och böcker på hög. En två tre fyra. Jag ska läsa många historier men inte alla.

Vi ses James. Vi ses på internet, kanske i ett youtubeklipp.

Kommentarer
Postat av: Bror

Bob Dylan blir bara mer och mer Markus Färnstadt med åren....

2009-11-19 @ 18:32:48
Postat av: klara grape

va?

2009-11-19 @ 18:58:47
Postat av: Bror

tack för igår



http://www.youtube.com/watch?v=qVs6X9yIM_k

2009-11-20 @ 10:46:41
Postat av: klara grape

jag tycker videon känns som en skum film av tim burton. well bob, why? vad menar du? va? varför? jag känner mig förvirrad.

2009-11-20 @ 11:22:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback