Tisdag.

Numera är jag en av dem som hänger på gymet. Jag är också en av dem som gillar det. Skarpt. Helst av allt ägnar jag mig åt den ensamma träningen, någon maskin eller kanske ett par varv i simbassängen. Just idag har jag simmat. Det var jag och två tantkompisar som gjorde bassängen osäker. De snackade strunt och gick på stället medan jag simmade runt runt.

Med jämna mellanrum brukar jag simma ner till botten för att få lite omväxling. Kanske att jag ger mig på att flyta. Idag gick den sista övningen åt skogen, jag sjönk som en sten. Tanterna småskrattade åt mig och tänkte säkert; Slappna av kid! Du kan också flyta om du tar och relaxxxar lite.
Struntade i att ta det cool, gav upp. Simmade några varv till och kom på mig själv med funderingar om hur det kunde bli så här. Det är klassiska tankar när jag hamnar i bassängen. Vet inte riktigt vad det beror på men det slutar alltid med att jag går igenom livet från de första minnena tills nu. Valen man gjort, varför. Hur det kunde bli som det blev och hur det kommer sig att man hamnade här. I ägget på Hagabadet, november månad 2009. Strax efter tolv en tisdag, 23 år gammal. Långt hår, svart baddräckt. Handduk i blått, hårsnodd i brunt. Hudkräm från ÖB för att den var billigast, mjukisbyxor för att jag inte orkade knö mig i jeansen.

Ja, vad beror allt på. Hade det kunnat bli annorlunda och om man egentligen hade velat det? Jag gillar simbassängen men jag är trött på att det så lätt blir så stora frågor som dyker upp när jag dyker i. Undrar just om tanterna som gick på stället också brukar gå igenom livet så fort de doppar tårna i vattnet?

Antagligen inte.

Kommentarer
Postat av: Bror

Vad tror du om en sväng ner till Skåne någon da då?



http://www.youtube.com/watch?v=ByEqUoqowMs

2009-11-03 @ 22:06:44
Postat av: Onsdag

I väntan på Onsdagens klokheter rekommenderas http://www.youtube.com/watch?v=8KvJm0jG-ic

2009-11-04 @ 14:24:21
Postat av: klara grape

åh skåningen är klockren. jag vill bli som han!

2009-11-04 @ 18:00:12
Postat av: klara grape

han är en sån käck farbror den där bruce. hade jag haft råd och kunnat betala priset hade jag sett honom irl på söndag. men icke. hemma i vårdyrket. hemma framför datorn.

2009-11-04 @ 18:02:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback