Lider.

Igår tappade jag ut hela min skivväska på Orgias golv. Idag ligger väskan på mitt eget golv i en enda röra. Undrar just hur många av mina älskade små cd-r som ligger kvar bland smuts och sliskiga shots där på Teatergatan? Vill helst inte ens tänka tanken... Bättre att minnas det som hände innan Orgia, nämligen dansen på Pustervik. Efter många om och men tog den fart och jag tror att personale börjar bli rätt så nöjda med onsdagarna. Speciellt gårdagen som egentligen både var fattig och grå men slutade i färg. Inte blå.

Men om gårdagen handlade om att njuta får nog dagens ord bli lida. Och som de gamla konstnärerna säger så skapas ju all sann konst ur lidelsen. Så antar att så även denna lidelsens torsdag kommer generera i något gott. Alternativt ännu en katastrof. Agerade blödande konstnär nyss och komponerade ett sms som heter duga. Så gör vi nämigen 2009, inga handskrivna brev, ingen skrivstil eller blomdoftande brevpapper. Digitalt ska det vara, ettor och nollor. Snabbt som tusan, ingen chans att ta tillbaka. Ingen tid för eftertanke. Ibland tycker jag om 2000-talet. Denna torsdag lider och skapar jag inte som de gamla grekerna.

Ibland tycker jag om min tid. Spännande.


Kommentarer
Postat av: Carl W.

I fredags svarade jag på ett mejl daterat 25 juni, så nog finns det tid för eftertanke om man bara vill! Eller marinering som jag brukar kalla det.

2009-10-25 @ 14:21:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback