Skriv om det i tidningen

Ibland undrar jag lite över nyheterna som nämns på internet. Brukar alltid reka av Aftonbladet, GP och DN till mitt frukostkaffe och varje dag så ställer jag mig själv frågan om det verkligen är journalist man ska utbilda sig till. Vilken funktion kommer man egentligen att fylla? Skrämselpropaganda om vad som händer om du vaccinerar dig mot influensan? Hur illa det kan gå om du inte gör det? Våldtäckter, bedrägerier, finanskris och så går du ner i vikt.

Jag har ingen lust med det.

Kommentarer
Postat av: Urban Hjörne

Men det finns ju så mycket mer man kan göra än den formen av journalistik. T ex folkbildning, kommunikation, essäer, undersökande journalistik. I ett kommunikations samhälle är journalisterna kadern som kommer att sätta dagordningen. Antingen kan du vara med och sätta en god ordning eller så kan du överlåta det till halvfigurerna som kommer att skapa ett infantilt förhållande till världen. Och kolla stavningen på ett ord i inlägget. Kan vara ett stavfel som smugit sig in, vilket visar på mänsklighet och det gillar vi!

2009-10-26 @ 13:04:49
Postat av: klara grape

jag kan inte stava och tyvärr har blogg.se ingen rättstavning i inläggsfunktionen

2009-10-26 @ 13:25:05
Postat av: Anonym

tycker det är alldeles utmärkt roligt att anmärka på stavning när man själv skriver "kommunikations samhälle". skriv ihop för sören!

2009-10-26 @ 15:38:54
Postat av: klara grape

suck, varför älskar folk att anmärka på andra människor och dess snedsteg. det är så tråkigt, trist och ointressant. aldrig någon som säger något om verkliga funderingar kring viktiga ting. men en särskrivning eller felstavning eller om man skulle skriva att någon är tjock alt. ful. well då kommenteras det. suck.



jag skiter i felstavningar och särskrivningar så länge syftet kommer fram. att orden inte är perfekta kan man lätt ordna om det skulle handla om viktiga ord som en dag kanske skulle hamna i tryck eller på en mer välbesökt sida.



suck

2009-10-26 @ 16:19:54
Postat av: Felstavaren

Jag sa att jag gillade felstavningar och då kan man ju få ägna sig åt felaktiga särskrivningar också!

Men jag kanske kan skriva ngt om att vara tjock istället!

2009-10-26 @ 16:23:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback