Torsdag 1/10.

På väg hem till goa Göteborg. Tänker på att jag aldrig har varit i Feskekörka och lyssnar på Wilco. Alla säger att det är ett grymt band och för några sekunder sedan blev jag upp-chattad av en bekant på Facebook som förklarade för mig att Wilcos gig på Way Out West var legendariskt. Jag var inte där. Kanske för att jag inte kan något om band som har sin tid nu. Kanske för att mina jeans inte är tillräckligt balla. Jag vet inte.

Men en sak är jag helt säker på och det är att i kväll kommer Jazzhuset att dansa till gammal musik. Tyvärr bästa pop-kids är det Dj Gubb Grape som leker disck jocke på Svanen ikväll. Och ni som stött på mina låtval innan vet att jag är bättre på Bob Seeger och Bananarama. Alltså kommer både MGMT och Markus Krunegård att få vila ikväll.



Du kommer väl? Klockan 22-03, Erik Dahlbergsgatan mitt i Vasastan. Goa Göteborg. Vill du hellre visa mig till Feskekörkan i  morgon efter lunch är det också okej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback