Att känna sig viktigt.

Känslan av att göra nytta, känna att sakerna man pysslar med faktiskt är rätt så viktiga. Jag gillar den känslan, tror bestämt att de flesta gör det. Sommaren 2009 handlade mest om onytta och mindre viktiga ting. Det var en värdslig sommar. Inte på det dåliga sättet förstås, det var en värdsligt bra sommar. Och att hösten däremot kommer handla om nytta och viktigheter känns skönt.

Man kan inte äta glass varje dag.

Idag har jag varit på banken, extremt viktigt. Signerade några papper och talade om skatt och företagsverksamhet. Bankmannen rådde mig att vara försiktig med fakturorna; Akta dig så du inte råkar ut för skumma typer som inte betalar fakturan. Då kan det bli trubbel! Jag nickade förstående och lovade att akta mig.
Efter banken gjorde jag ett kort stopp för att införskaffa mig ett par svarta läderbrallor (inga konstigheter) sen bar det av hem för att fortsätta med det viktiga. Det blev ett möte vid mitt köksbord, ett stycke ljud-paket som skulle bokas och i skrivande stund rensar jag min hårddisk samtidigt som skivväskan får sig en storstädning. Puh! Jösses, det var länge sedan jag kände mig såhär viktigt. Nyttig. Det måste således bli en nyttig middag. Det får bli något grönt med järn, typ spenatbaserat.

Tja ba.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback