Göra rätt, göra klart.

Så kom dagen då väggen skulle målas klart. Började stryka ut den vita färgen redan i april. Sen tog den slut, liksom min ork. Väggen fick vara som den var, halvklar. Att måla är helt klart trevligare i teorin.



Men efter en lång sommar insåg jag i söndags att det faktiskt gått och blivit höst. Och som ni säkert vet bjuder hösten på höstmåsten. Som att fixa till, ordna upp och tänka om. Så tog tag i saken och köpte en ny färgburk. Dock är det inte bara färgen som har varit problemet. Saken är den att jag faktiskt har gillat min halvfärdiga vägg och tanken på att att måla över och sudda bort har känts en smula vemodig.

En hel del symbolik hamnade således i dagens penseldrag.

Något jag tyckt om har gjort sitt. Dags att tänka om, göra rätt. I morgon målar jag det sista. Natten blir en övergångsnatt, en chans att vänja sig vid tanken. Väggen är vit, texten borta. Vad händer sen?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback