Semester dag 2.

Inleder dagen med P1. En semesterklassiker, för alla svenskar lyssnar väl på P1 under sommarens ledighet? Hur som helst så tänker jag satsa på samma radiostation under min lediga höstvecka. Just nu rullar Susanne Ljungs Stil. Det snackas om symaskiner, Norrköpings textilindustri och syslöjd. Tre ting jag gillar. Tyvärr har min egen symaskin (en ärvd Frida från Husqvarna) slutat sy. Jag vet inte säkert vad det kan bero på, glapp eller finito? Jag hoppas på glapp, behöver ha min symaskin i livet. Vi kommer för det mesta bra övererns. Fast en gång för över tio år sedan sydde hon mig i fingret, då var vi inte bästisar. Men eftersom Frida och jag i grund och botten gillar varandra kunde vi reda ut bråket inom någon vecka. Frida bad om ursäkt och jag sa att det var okej och erkände samtidigt att jag varit lite stolt när jag berättat för syslöjdsfröken att jag minsann sytt mig rakt igenom pekfingret. Förresten är syslöjd ett av de få skolämnen jag saknar, hade gärna haft några timmars syslöjd varje fredag. Just idag hade det varit soft att sy en gympapåse eller kanske en tygväska. Raka linjer, inga konstigheter.

Men eftersom Frida vägrar sy och skolan är avklarad blir det ingen syslöjd idag. Semesterdag nummer två får istället handla om Norrköping. Närmare bestämt
Kungarna från Broadway.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback