Dag tre.


Det tog ett par dagar innan jag kunde vänja mig vid tanken på att det inte alls är sportlov nästa vecka. Men nu är det gjort. Invigde vecka nummer fem igår. Satte agendan, ändrade storyn. Just nu ser det mer ut att bli ett storsäljande hollywood-drama istället för den smala independentfilm jag trodde var på G.



Men eftersom jag varken skulle vilja kalla mig smal eller indie så känns manuset bara bättre och bättre. Dramatik, romantik, tragik och komik. Rapp dialog, härliga scener. Mycket humor, en hel del bra musik och spännande intriger. Det bästa läsare är helt klart rätt ingredienser för en bra film.
En favoritscen är gårdagen och S som återberättade rövarhistorier från 2005. Saker man glömt av. Sådana historier man kanske tyckte var på gränsen till för mycket rövare när det begav sig men som mest känns kul fem år senare. S berättade också om att jag då klart och tydligt förklarat för henne att det inte finns några bra kvinnliga författatare. S hade inte hållt med. Jag förstår hur jag tänkte då men vet idag att det finns en kvinna värd att nämna när det handlar om det skrivna ordet. Bodil Malmsten såklart. Tack för bra historier och en blues Bodil!

Kommentarer
Postat av: Anonym

jag vill se filmen !!!

2010-02-03 @ 17:50:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback