Ensam filosof i en tom sal.




Inbillar mig att det händer saker, att jag får någonting gjort. Att få saker gjorda förresten. Vem har bestämt vad som är bra att fixa till och ordna upp. Det finns så många regler. Alldeles för många av dem är tröttsamma. Som tiden, att man ska stiga upp när klockan står på en viss siffra. Har den passerat tolv är det mindre ok. Dåligt till och med.

Tiden.

Tick tick, klockan är borta igen. Tar det som ett tecken på att jag inte kan hålla koll på tiden och det stör mig faktiskt inte så värst mycket den här gången. Armbandsuret brukar hitta hem igen. Kanske gillar min svarta klocka att få lite lugn och ro ibland. Vila från sin ägare. Andas ut. Djupa andetag. Tiden kommer tillbaka, när visarna står på rätt siffror. När det passar sig.

Tills dess försöker jag spela enligt reglerna. Typ. Fuskar bara när ingen ser. Går ett extra varv runt spelplanen, stjäl pengar ur banken. Bygger ett hotell på Karlaplan. Det är ok. Bara man gör det med stil och finess. Om man sedan kan motivera sitt fuskande kanske det till och med är bra.

Kommentarer
Postat av: Anonym

du är min favoritfilosof klara!

2010-02-23 @ 20:49:19
Postat av: Bror

http://www.youtube.com/watch?v=qMcpngK893g



Ska man ta en kaffe filosofen?

2010-02-24 @ 08:34:00
Postat av: klara grape

ja det tycker jag, du finner mig i ett sk. mediehus under hela dagen. välkommen att titta förbi!

2010-02-24 @ 11:35:09
Postat av: Carl W.

Brodern: Ett fantastiskt klipp! Tack för att du introducerade mig till detta band under förfesten innan en legendarisk kväll på Andra Långgatan.



Du har väl inte missat liveversionen som också finns på YouTube? http://www.youtube.com/watch?v=YlPldEpZUuM Det kallar jag spelglädje!

2010-02-28 @ 21:42:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback