Och den klassiska söndagen.


God morgon kära internet! I staden där jag bor står trafiken stilla, det har snöat. Här som i resten av Sverige. De flesta jag känner säger ändå att de gillar snön. Bättre än det gråa regnet, jag är beredd att hålla med. Mitt revben håller ju på att läka och smartare dagar har jag klätt mig såpass bra att jag slipper frysa.



Så nu ärade cyberspace ska jag klä mig i en varm skjorta, typ en i flanell. Sedan ska jag möta upp en kamrat. Vi ska summera veckan, såsom man gör på den sjunde dagen. Utvärdera. Komma fram till vad som var bra respektive dåligt. Dricka kaffe, äta små kakor och kanske laga en bit mat. Kött, potatis och brun sås. Sånt som man äter på söndagar. Besöket i kyrkan tror jag dock att vi hoppar över. Syndernas förlåtelse får vänta. För en kropp helt utan synd, är inte alls ett sådant fynd. Svart samvete fyller också en funktion, mörkt sinne handlar inte bara om en negation.

Kommentarer
Postat av: Anonym

är denna bild spegelvänd på något sätt?

2010-08-09 @ 19:54:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback