Sommarveckan vintern 2010.


Vecka nummer sex blev en så kallad sommarvecka. Nätterna påminde lite om sommaren med Göran. På ett bra sätt. Jag är nöjd, det var kul. Vi hade roligt. Men vecka nummer sju kommer med tanke på sommarförströelsen att handla om en hösttermin. Dom kallar det ordning och reda. Gör om gör rätt.

Suck pust. Doktorn sa att ett brustet revben kan göra ont i upp till sex veckor. Jag går nu in på vecka nummer tre. Man vet att man lever. I allra högsta grad.



Men hur som helst, gårdagen på Kino blev också bra. Kanske legendarisk. 90-talet dök upp men jämna mellanrum och soullåtarna höll bluesen och eländet på replängds avstånd. När baren stängde kom två bröder och en pianist. Bröderna dansade vals och bråkade lite om vem som skulle föra. Pianisten spelade Thunder Road och jag gillade filmen. I baren satt en bartender och en kock. Jag bjöd på chips och sjöng med i historien om Alice. Sen tackade jag för mig, tog den tunga skivväskan i handen. Tittade mig om, kunde någon hjälpa mig att bära kanske?

Ja, jag fick bärhjälp. Någon erbjöd sig att släpa den silvriga väskan. Tur. Extra tur.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback