En dag till.


Om man spenderar pengar likt sand som rinner igenom en öppen hand. Vad är då tid om tid är pengar? Jag har inget svar. Bara en fundering, en till. Är det något jag har så är det tankar. Idag har jag delat några av dem med en ny vän. Innan var vi arbetskamrater kan man säga, men idag blev vi vänner.

Dagens uppgift är således löst, en ny vän från en annan tid. Kloka ord och en kopp kaffe.



Nu är det dags att ta av sig strävsamhetens kavaj och hoppa i den glittriga. Ikväll jobbar dj Klara i baren på Kino. Hoppas på en riktigt glättig kväll. För nu vill jag bara pusta ut. Känna mig nöjd. Klarade ännu en dag. Ändå bra.

Ps. Den försvunna klockan är nu tillbaka på sin rätta plats. Detta tar jag givevis som ett tecken. TIDEN är inte borta, inte än.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback