Min Gud, min Gud, varför har du övergivit mig?


Dagen har dirvit alldeles för långt ifrån land. Tyvärr. Det hela började med att jag fick en stol i ansiktet, fråga mig inte hur det gick till. Men det resulterade i ett ledset öga. Inte riktigt blått, men i alla fall lila. Tänkte att ett lila öga ska inte göra mig blue. Så tog mig till mitt favoritgym för att simma några vändor. Simturen gick som planerat, men på vägen hem insåg jag att min svarta baddräkt blivit kvar i omklädningsrum nummer 200.

Eftermiddagen hade jag tänkt tillbringa i skolan. Saker skulle fixas till och ordnas upp. Men på plats insåg jag att koden inte var något jag lagt på minnet och mitt passerkort blinkade rött. Satte mig på en stol och sa tyst för mig själv: Min Gud, min Gud, varför har du övergivit mig? Men fick inget svar, Gud var lika tyst som han brukar vara. Gud är bra på att tiga. Han tittar gärna oförstående på mig. Det gjorde han idag med.

Tröttsamt.

Sa tack och hej till skolan, baddräkten och Gud.
Tog med mig Plura ut på en promenad istället. Vi gick upp till Annedalskyrkan och snackade lite om mässan Kärlekens Törst. Jag sa att den var bra och frågade om det inte är dags för mässa nummer tre snart. Plura förklarade att det fanns en plan. Frågvis som jag är försökte jag luska ut temat. Per Malte Johnsson var inte lika tyst som Gud, jag fick ett svar. Mässa nummer tre ska som jag förstod det bygga på Norrköping. Hemorten, att resa därifrån och om att komma tillbaka.

Jag ser fram emot den dagen. Mässan och det där med att våga åka hem igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback