Och livslusten.


Den barmhärtiga samariten har tagit sig en liten paus. Ägnar mig åt moderniteten och funderar över om internet är det nya IRL? Tack och lov tror jag inte att det stämmer. Men självfallet finns det undantag, exempelvis fungerar nätet bra när man vill säga till på skarpen. Som maffian, typ lägga hästhuvuden i folks sängar. Den formen av verksamhet fungerar nog minst lika bra i cyberspace som i verkliga livet.
Japp jag vet, jag har testat. Tyvärr får ni bästa läsare inte någon närmare beskrivning. Men är det så att er gudfader lyser med sin frånvaro så bjuder jag härmed på 2010 års första kloka ord; En död fisk på internet fungerar precis lika bra som en makrill från Feskekörkan.

Men åter till den här dagen, idag ägnar jag mig inte åt spagetti med någon Corleone. Denna årets första måndag har jag åter tagit på mig glorian och sprider värme i Johanneberg. Den barmhärtiga samariten är på plats. Har redan talat om den läkande kraften naturen har, årets julotta (vilken jag inte besökte), hur man finner sin prins, tiden innan tv, hur hal isen är, bortglömda klockor, änglaspel, livslust och bristen på den, hur man dukar på rätt sätt etc.

Den äldre generationen säger att samariten har mycket att lära. Jag tror dem.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback