Och musiktv.


I början av 90-talet brukade jag åka hem till mormor och morfar för att kolla på kabel-tv och MTV var helt klart den fräsigaste kanalen. Musik med bild. På den tiden var det ovanligt att se videon till låten. Musikintresset var kanske inte det största då, men faschinationen var inte mindre för det.
Idag kollar jag på musikklipp oavbrutet, tack och lov är min telefon inte lika avancerad som en iPhone så slipper göra det i mobilen. Och tv har jag ingen så musikkanalerna har jag klarat mig utan. Men youtube missbrukas.



Men sedan gymmet blev en kär vän har jag återupptäckt detta med MTV. Avslappningen i att inte få välja klippen själv. Att ställa sig på löpbandet och springa några kilometer och kolla på musikvideos har varit en av december månads mesta favoriter. Och som det har påverkat mig. Jag gillar MTV! Mest av allt diggar jag när de kör någon form av rewind-timma. Visar videon till
Ghetto Superstar eller Ms Jackson. Igår gick det även upp för mig att den här Taylor Swift är rätt go.

Snabba klipp i en musikvideo = bra klipp.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback