Sommaren kom på besök.


Igår knackade sommaren 2009 på min dörr. Det var ett lyckat möte. Vi drack lite kaffe och språkade om resan genom Sverige och minibussen som nästan gick sönder. Nätterna ute vid Röda Sten. Festen under bron och doppet i älven. Sommaren 2009 mindes det mesta som oerhört bra och jag påminde den lite om att man lätt ser det som varit genom ett rosa skimmer. Sommaren 2009 tyckte det var ok, jag kunde inte annat än att hålla med.



Sen tittade vi på ärret i min hand och kom fram till att sommaren 2010 skippar vi staketen. Då kommer vi inte att hoppa över, sommaren 2010 går vi runt. Rundar. Kanske träffar man på någon eller något bra på vägen?

Innan vi skiljdes åt sa sommaren 2009 en sak som gjorde mig glad.

Klara du vet väl att det inte behöver dröja så länge tills vi ses nästa gång! Sommaren 2009 gillar att dricka kaffe, speciellt med dopp. Jag träffar dig gärna redan i morgon, runt lunch. Innan du sticker till skolan. Har du inte tid för ett möte kan du i alla fall ringa, jag är alltid hemma.

Tack sommaren 2009! Jag hinner nog inte med mötet idag, men sänder ett sms sen. Kanske kan vi dricka te ikväll. Annars ses vi absolut i morgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback