Oh Danny.

image937
Bild
brucespringsteen.net

The E Street Band
är ett band där alla är viktiga, inte bara Clarence, Bruce och Little Steven. I The E Street Band är Mighty Max, Roy Bittan, Gary W Tallent, Nils Lofgren, Patty, Susy och den gode Danny minst lika betydelsefulla. Att Danny inte är frisk och stannade hemma i staterna när resten av bandet åkte över Atlanten för att lira i Europa känns jobbigt. Detta klippet från spelningen i Boston den 19 november känns minst sagt tårdrypande att se, okej jag erkänner, jag blev så rörd att jag fällde en tår. Han ser tärd ut Danny, mager och trött. Hoppas innerligt att han repar sig.

Hmmm med tanke på att Clarence inte är helt pigg och kry längre känns turnén som nu pågår som E Streets sista. Sommarens spelning på Ullevi (den som vi väntar skall tillkännages) blir med sannorlikhet den sista i Sverige med Bruce Springsteen och hans fina E Street Band.

Jag tycker det är jobbigt, sista sommaren. Hur ska det gå med rock´n`rollen? Vem/vilka skall leda min generation vidare genom livet? Vem/vilka skall jag och mina evetuella barn se om 30 år? Jag är minst sagt orolig...

Kommentarer
Postat av: Bror

Vad händer när ens drömmar försvinner... Vad händer när ens ledstjärnor slocknar... Ibland vet man inte... men RockNroll e odödlig... inte ens Keith Urban kan ta död på det... den 24 Januari står vi på KreddScenen Svanen.... http://www.youtube.com/watch?v=ZroDvf6ceJE

2007-11-29 @ 00:43:24
Postat av: komiluckan

http://gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=286&a=385683

2007-11-29 @ 11:32:53
Postat av: Anonym

Inte utan att det knyter sig i magen när de säger hejdå. Om detta blir den sista sommaren, sista spelningen så blir det fruktansvärt bra. Men fruktansvärt vemodigt. Men som brorsan sa. RockNroll e odödlig. Och så bra att det gör ont. Vi ses.

2007-11-29 @ 13:57:54
Postat av: klara

Den där tolkningen av Romeos Tune var ingen hit! På måndag kväll ses vi utanför skandinavium, varma kläder, sovsäck och vodka verka medtages!!!

2007-11-29 @ 15:35:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback