Wings for wheel en gång till, hopes and dreams och allt det där.

image923
Bild
istockphoto.com

Åh jag känner mig alltid lika sugen på att göra något kreativt när jag kollat in dokumentären om Born To Run. Trots det faktum att jag nästan kan alla repliker utantill får jag samma känsla av att något måste göras efter att ha sett Bruce berätta om hur han tänkte sig varje låt lite granna som en film, hur orden Born To Run kom till honom, pianointron, alla de där drömmarna, Jungeland solot osv. Alltid samma idéer förstås, idéer om vad som händer när ens drömmar slår in och vad som händer om de inte gör det. Kärleken och allt det där.

Inga svar bara en massa frågor och jag fullkomligt älskar att vältra mig i det.

Ps. Har varit i kyrkan idag också, tacksägelsegudtjänst. Blev så för att hedra an bortgången släkting. Ingen hit. Jag trodde inte på prästen och kände mig utan tvekan mer religiös i förmiddags när jag kollade på Whings for Wheel. Dock gillade jag att Blott en dag var en av kvällens tre psalmer. Tonartshöjningen är låtens abslouta höjdpunkt, då när man i första versen kommer in på textraden "...Han som bär för mig en faders hjärta,
han ju ger åt varje nyfödd dag...osv".
Fantastiskt.

Okej det var väl allt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback