Lite mer om musik.

Sämre dagar kan lätt bli bättre av en bra låt. Rätt låt. Lyckliga stunder kan också göras ännu finare med en annan melodi. Vet inte hur andra har det, eller ser på saken. Men jag tror de där låtarna är som bibeln för den religiöse. Ger hopp och kanske lite kraft när det behövs. Hjälper den trötta att stiga ur sängen på morgonen. Ser till att den flottaste sommardagen blir den absolut bästa.

Ibland är det texten som gör det, andra gånger inte alls. Då kan ett pianosolo eller kanske en saxofon vara grejen som gör låten. Det som ger känslan. Hoppet. Det fina. Det där.

Känner mig lite religiös när jag tänker på det. Har några saker jag måste laga, en resa att göra. På plats. Inga flygplan. Då kan en bra sång vara rätt.
Kanske den här!? Ibland vill man dra ut lite på det. Inte bara kasta sig in i bilen och köra iväg på studs.

För den ledsna kan en sån här sång passa bra. Inge pepplåt kanske, men det är inte alltid man vill ha det så. Vissa stunder vill man bara sitta framför skivspelaren och titta tomt framför sig. Då funkar den där låten bättre än bäst.

Och för den som känner sig redo att fira den här löningslördagen i januari kan den här fungera.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback