Det är bra att man kan läka igen.


Har träffat doktorn. Det började med att doktorn knackade lite på mig. Jag kved och skrek AJ. Blev likblek och fick tunnelseende. Doktorn försökte vara snäll och klappade på mig. Bad mig att betala hundra kronor och sedan skrev han ut två sorters piller.

Doktorn sa att ett knäckt revben fungerar ungefär på samma sätt som ett brustet hjärta. Det läker av sig själv, men det tar tid. Det går inte att gipsa. Istället får man härda ut. Ta en dag i sänder. Djupa andetag och kanske en tablett eller två så man kan sova gott om natten.

Ja du doktorn, det är ändå allt bra tur att man har ett så fint läkkött och ett förhållandevis gott humör. Och en sak har man i alla fall lärt sig av den här vintern, att man gör bäst i att akta sig för såväl hala gator som hala typer.

Kommentarer
Postat av: Anonym

bra läkkött = extra bra

2010-02-09 @ 09:56:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback