Bara tragik aldrig romantik.


Vad hände med romantiken? Alltså inte tidsperioden utan sättet att vara (kanske kallar man det romantikern)? Jag tycker aldrig att man stöter på några obotliga romantiker längre, bara sorgliga cyniker. Värst är nog 80-talisterna, man som kvinna.

Vadå romantisk? Kom igen Klara. Sluta upp, det är ingen idé. Sådär funkar det inte. Du måste sluta tro på sagorna och sångerna. Det är inte så det är på riktigt. Verkligheten ser annorlunda ut, du måste vara lite realistisk.

Tyvärr hjälper det inte att försöka tala mig tillrätta. Jag kommer inte på några villkor att sluta stå nedanför ett fönster en hel natt bara för att be om en sista chans. Inte heller kommer jag sluta med handskrivna kärleksförklaringar eller blommor på någons namnsdag. För att inte tala om den där med att bränna ihop en cd-r med låtar som borde passa den man tycker bäst om. Romantisk eller dumdristig? Sak samma, jag tror på det i alla fall.



Våga tycka om, våga bli ledsen. Det är okej. Jag hoppas innerligt att romantikern blir retro under 2010? Det brukar ju folk gilla. Retro-fräckt som sotarmössan eller kanske manchesterbrallorna på 90-talet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback