Inga kyssar från Masthuggsets snöflingor.

Såg nyss två små snöflingor falla från himlen här i Masthugget. En fick jag på mig den andra föll ner på marken och smälte omedelbums. Och nej, den där lilla lilla flingan som smälte i min panna kändes inte som en kyss. Inte alls. Hur tänkte han Glasvegas-killen när han skrev den där låten, A Snowflake Fell (And It Felt Like A Kiss). Kanske var det bara poesi, finns ju dem som ägnar sig åt sånt fortfarande. Jag tyckte om sånt ett tag men tröttnade, tyckte inte det ledde någonstans. Gör ju kanske inte den här bloggen heller.

Får nog ta och lägga undan den där Glasvegas skivan ett tag nu, inga snöflingskyssar i mitt rum. Tror bestämt att det är dags för mig att åka tillbaka till boardwalken. Klä mig i min bästa skjorta och så får vi se om den åker dit. Kanske lyckas jag snygga till mig riktigt bra så de går vägen,  de kanske tycker jag klätt upp mig som en stjärna? Fast, nä. Ingen stjärna. Sätter mig i baren direkt och lägger ett mynt i jukeboxen. Kanske ber jag bartendern att hålla ett öga på mig. Har inte så många skjortor kvar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback