Tisdag och dagen innan.

Just det, Jesus föddes inte den 24e. Det glöms ofta av, i alla fall av mig. Trots att jag har en syster som fyller den 25e och redan tidigt berättade stolt för nära och kära att det minsann var hon och den store Jesus som hade den 25 december som sin födelsedag.

Men i morgon är det dags, då ska jag fira Jesus och lite annat med min kära familj. Idag väntar mer matlagning och lite godispyssel. Kanske hinner jag med en film. Har sett två fina dramer de senaste dagarna. Mina föräldrar har ett litet dvdbibliotek och där har jag hittills plockat ut två favoriter. Först
Falling in Love med Robert DeNiro och Meryl Streep. Romantisk historia men samtidigt lagom, lite utdragen men på ett bra sätt. Sen blev det klassikern Love Story men vackra Ali MacGraw i en av huvudrollerna.



Hur kommer det sig förresten att kärlekshistorier alltid är bäst på film? Ja du Klara det kan du ju svara på själv. Okej, svara då? Ja, för att de är regisserade såklart. Någon har redan bestämt början och slut. Problemen på vägen är bara påhittade och en lösning finns redan med i planen. Så ser tyvärr inte verkligheten ut. Då vet huvudrollerna inte i början hur det kommer te sig innan rullen är slut. Oftast går det åt skogen.

Okej, då är jag med. Kanske borde man regissera ett eget drama. Kanske eller kanske inte.

Hej så länge.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback