Snopet.

Igår valde jag några låtar tillsammans med Sonja och Lars på Social. Det var gött, rätt bra lill-lördagsstämning. Dock vaknade jag i morses och tänkte; Nej min stackars plånbok. Vart har jag gjort av den? Letade runt ett slag och kom fram till att den antingen halkat ur fickan i taxin hem eller så ligger den någonstans vid/bakom/under skivspelarna. För att vara helt på den säkra sidan ringde jag direkt och spärrade det förhållandevis tomma visakortet. Sedan la jag benen på ryggen och joggade bort till banken för att fixa några hundralappar och ett nytt kort.



Efter att ha fixat biffen samt en lyxfrukost på Bar Italia kommer jag hem och rotar igenom skivväskan en extra gång. Japps vad hittar jag då mellan cd-r skivor och damm om inte den lilla röda plånboken i plast. Köpt i Marc Jacobs butiken på Bleeker Street.

Liten och oskyldig med ett spärrat visakort och två tjugolappar. Så kan de gå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback