Jag kan nästa allting utom slalom.




Läser någon form av uppsats om Ring P1. Jag tycker bättre om radioprogrammet än uppsatsen. Kanske för att jag föredrar att lyssna på radio framför att skriva uppsats. Efter att ha läst sista raden började jag spåna lite på det här med programledarna i Ring P1 och kom snabbt fram till att snart fem år i hemtjänsten är en passande utbildning för att leda programmet. Lyssna, ställa bra motfrågor. Snäll, hård och rättvis. Kunna hantera den knepigaste utan att helt och hållet rata. Inte göra sig ovän med den man talar med i första taget. Lyssna lite till. Ballar samtalet ur fullständigt slänger man in en motfråga om något helt annat. Japp bästa läsare, det är precis vad jag ägnar mig åt i mitt jobb och jag gör det med både stil och klass.

Tror bestämt att jag hade klarat Täppas jobb minst lika bra som Täppas själv. Så tills den dagen P1 ringer och erbjuder mig jobbet fortsätter jag med min utbildning. Talar om inbördeskriget i förorten och hur de dödar varandra i innerstan. Pojkarna i grönsaksbutiken, köerna på Apoteket. Maten på Willys och kungafamiljen.

Japp bloggen, jag kan nästan allting! Allting utom slalom.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback